Citytrip | Milano baby!

Nadat ik deze zomer heb genoten van het Italiaanse platte land verblijf ik ook nog een paar daagjes in het mooie Milaan. Er zijn eigenlijk maar een paar dingen die ik weet over Milaan. Het ligt in Italië, er is een grote kathedraal en je kan er goed winkelen. Vooral dat laatste bevalt me wel. Ik verblijf in het Art Hotel in Navigli. Volgens de beschrijving is Navigli een wijk die het oude milaan  ademt maar tegelijkertijd trendy is op het gebied van mode, design en meubilair. Dat belooft wat, van kennisen hebben we te horen dat hier vooral de locals uitgaan.

 Art Hotel Navigli

De Duomo (kathedraal) is de grote trots van de Milanezen en zeker de moeite waard. Het is een van de grootste Rooms-katholieke kathedralen van de wereld, dus ik ga hem zeker bezoeken. Milaan wordt ook wel het Mekka van mode en design genoemd, ik vraag me dan meteen af: waarom? Na een beetje rondkijken blijkt dit te zijn vanwege het feit dat Gucci, Versace en Armani hun wortels in deze stad hebben liggen. Daar heb ik als doodgewone tiener natuurlijk niets aan (al kan niemand mij verbieden te gaan kijken).

 

Gelukkig heb ik inmiddels het bugetshoppers-paradijs weten te vinden. Namelijk de markten Papiniano (op zaterdagochtend vanaf 07:30 – 17:00) en San Donato (op zondagochtend vanaf 07:30 – 13:00), maar nog belangrijker het Oriocenter. Het Oriocenter schijnt het grootste winkelcentrum van heel Italië te zijn en laat die nou net buiten de muren van Milaan liggen. Het gaat duidelijk helemaal goedkomen met mij.

xx Lisa

Geef een reactie

