Moments of happiness

Happiness

Ken je dat? Zo’n moment waarop je je simpelweg gelukkig voelt. Ik kan heb hebben als ik net uit de douche kom en me helemaal lekker schoon voel of als ik (weer) een nieuw paar schoenen heb gekocht. Voor mij zijn dit de momentjes die het leven fijn maken, daarom streef ik ze zoveel mogelijk na. Volgens mij kan je je eigen geluk heel makkelijk sturen. Stel je bent boos om iets of iemand, haal dan adem en bekijk jezelf van een afstandje. Zo zie je het totaal plaatje beter en blijkt het allemaal best mee te vallen. Zo kan je jezelf erover heen zetten en zorgen dat één voorval niet je hele dag verpest. We jagen ten slotte allemaal op geluk, kijk maar eens om je heen. Alles wat iedereen doet heeft als uiteindelijke doel: geluk.

Mensen denken vaak dat ze pas echt gelukkig worden als ze bijvoorbeeld rijk zijn, de liefde hebben gevonden of een succesvolle carière hebben. Maar, geloof me er zal altijd iets blijven om na te streven. Iets willen bereiken is goed, maar vergeet niet om ook nu te genieten van wat je al hebt. En onthoud dat je toch niets meer kan doen aan de dingen die in het verleden zijn gebeurt dus accepteer het en geniet van het heden.

“If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude” – Maya Angelou

xx Lisa

 

Geef een reactie

