Be Smart | Redenen om je best te doen op school

Tumblr_lwyt6xj9n71qiqprbo1_1280_large

Veel (oudere) mensen mensen vertellen me continu hoe ongelovelijk belangrijk school is en we weten allemaal dat het klopt. Toch is het veel leuker om ..nou ja bijna alles dat niet school is .. te doen. Ik zet daarom vaak nog even voor mezelf op een rijtje waarom ik wel voor die vervelende Frans of wiskunde toets moet leren.

  1. Het is natuurlijk een heel goed gevoel om die nieuwe kennis in je hoofd te hebben! Als ik al mijn Franse woordjes en zinnetjes ken voel ik me natuurlijk heel slim, maar het is ook leuk om later te kunnen zeggen dat je Frans spreekt.
  2. Als je nu goed leert en hoge cijfers haalt, is er een grote kans dat je toegelaten wordt tot een goede studie en je later veel keuze in banen hebt. Duss.. dan kan je gewoon de leukste uitkiezen.
  3. Als je zo’n leuke baan hebt verdien je lekker veel centjes waardoor je heeel veel mooie kleding, schoenen enz kan kopen.
  4. Je maakt je papa, mama, opa, oma, tante, oom en mentor natuurlijk heel gelukkig

Hopelijk motiveert dit jullie ook een beetje !

xx Lisa

Geef een reactie

