Home again

Tumblr_lyl11bybr51r26v8co1_500_large

Zo dat was me een weekje wel. Het begon met 19(!) uur wachten op het vliegveld omdat de eerste vlucht gecanceld was en de tweede overboekt was. Dit alles was wel handig om je reisgenoten beter te leren kennen maar, ik had dit liever anders gedaan. Toen we eindelijk vlogen voelde ik me echt vreselijk! Het was wel een heel mooi moment toen we eindelijk de lichtjes van Helsinki zagen.

Nu denk je vast iets in de richting van : wat een pech? Het wordt nog veel erger. Toen we namelijk om half vier s’nachts weer land onder onze voeten hadden bleken onze koffers nog in Amsterdam te staan… Dat was dus naar het hotel zonder alles wat we nodig hadden.

Hierna werd alles gelukkig alleen nog maar beter. We kregen onze koffers terug en ik ontmoete mijn gastgezin. Een typisch Fins gezin van het platteland dat heel erg nieuwsgierig was naar een buitenlands meisje. De tijd die ik daar op school doorbracht was vooral optrekken met de andere gasten.  We zijn gaan kamperen in een heel primitief kamp waar ze zo’n heel vies toilet hebben. Het leuke hiervan was dat we met de hele groep in de sauna hebben gezeten. Als het heel warm werd in de sauna renden we naar buiten om in de sneeuw te gaan rollen waarna ik zo snel mogelijk weer de sauna in rende.

In het stadje Salo waar ik verbleef is Nokia uitgevonden. Dus de grootste Nokia fabriek bevond zich daar, die wij natuurlijk ook even bezocht hebben. Helaas gaat het niet zo goed met Nokia en vielen er die week 1000 ontslagen in Salo. Natuurlijk een flinke klap voor zo’n stadje. De fabriek zelf was van binnen heel saai, maar ik heb er natuurlijk ook helemaal geen verstand van.

Na een verrassend snelle terugvlucht kan ik met zekerheid zeggen dat ik Afgelopen week veel vrienden door heel Europa heb gemaakt en dat ik het ondanks de heenvlucht zo weer zou doen.

xx Lisa

Geef een reactie

