Finland, here we come!

Tumblr_lxr1605ljt1r7jm73o1_500_large

Ik ben door mijn school uitgekozen om de school te gaan vertegenwoordigen in FINLAND. Dit betekend dat ik een weekje naar Finland ga om daar in een gastgezin te verblijven en de school te bezoeken.

Finland is niet een land dat ik snel zou uitkiezen voor vakantie, maar dat vind ik juist zo leuk aan dit project. Ik ga naar een land waat ik normaal nooit heen zou gaan om daar echt de cultuur te beleven. Ik vlieg op 4 februari naar Helsinki om daar eerst een dagje de stad te gaan verkennen. Het eerste voordeel van dit tripje heeft al plaatsgevonden ik heb namelijk een mooie nieuwe en niet onbelangerijk: super warme winter jas aangeschaft. Hij is van Mint&Berry mijn nieuwe favoriete merk. Hij is mooi getailleerd en zit heel lekker. Deze jas komt heel goed uit want volgens het weerbericht komt de temperatuur er niet boven het vriespunt.

Ik verblijf in Salo een klein dorpje 1,5 uur van Helsinki. Dit is volgens mij niet echt toeristisch, wat ik leuk vind want hopelijk zie ik zo veel van de “echte” Finse cultuur. Na onze teleurstellende winter in Nederland, kan ik nu hopelijk een weekje genieten van een echte winter.

Iemand nog tips voor het kadootje voor mijn gastgezin of voor leuke plekjes in Helsinki of Salo?

xx Lisa

Geef een reactie

